Súkromný detektív Philip Marlowe (Humphrey Bogart) prijíma prácu od senilného generála Sternwooda. Starosti mu robia dve krásne, no divoké dcéry – Vivian (Lauren Bacall) a Carmen (Martha Vickers) – pričom jedna z nich je terčom vydierania. Marlowe rozplieta spleť zločinu a kľučkuje labyrintom množstva morálne prehnitých postáv a ich záujmov.
Snímke prischla povesť komplikovaného filmu s nepreniknuteľnou zápletkou. Na diváckom zážitku to však neuberá, práve naopak. Božský Bogart sa so svojou kadenciou bleskurýchlych hlášok pre rolu Marlowa priam narodil a slávnemu románovému očku prepožičal svoj prirodzený šarm a cynizmus. Spolu s Bacall, s ktorou sa krátko po hlavnom nakrúcaní zosobášili, vytvorili ikonický hollywoodsky pár a ich dvojzmyselné slovné výmeny sú šteklivou čerešničkou.
Aj keď režisér Howard Hawks ignoroval viaceré zabehnuté žánrové postupy (komentár detektíva, retrospektívne rozprávanie) a primiešal romantickú linku a komické momenty, jeho adaptácii Raymonda Chandlera nemožno uprieť mimoriadnu hereckú chémiu (Bogart & Bacall), vyšperkované dialógy a pravú „čiernu“ atmosféru. Film noir je najmä o štýle a Hlboký spánok ním priam prekypuje. (Michal Šmajda, Milujem Film Noir)