Je všeobecne známe, že jedným z hlavných inšpiračných zdrojov klasického filmu noir bola drsná škola americkej fikcie, predstavovaná autormi ako Dashiell Hammett, James M. Cain a Raymond Chandler. Aký bol ale celkový pomer noirov adaptovaných z knižných predlôh oproti filmom, ktoré vychádzali z pôvodných námetov? Čo viedlo hollywoodske štúdia k tomu, aby sa opakovane vracali k románovým a divadelným látkam? A vznikali tiež adaptácie diel ženských autoriek?
Odpovede na tieto a ďalšie otázky budú predmetom prednášky Milana Haina, ktorý pôsobí ako odborný asistent na Katedre divadelných a filmových štúdií Univerzity Palackého v Olomouci a od roku 2013 tiež ako dramaturg Noir Film Festivalu. V prednáške sa ďalej pomocou vybraných prípadových štúdií pozrieme na to, aké faktory zohrávali dôležitú rolu pri adaptovaní knižných predlôh - či už sa jednalo o hollywoodsku autocenzúru, autorský štýl alebo požiadavky hviezdneho systému.